Şimdi PILOXING Zamanı

Spor Akademisi mezunu olduğumdan Avrupa ve Amerika’nın son trendi Piloxing egzersiz sisteminin Türkiye’ye geldiğini duyduğumda, oldukça heyecanlandım doğrusu... Nasıl bir sistem olduğunu ve diğer egzersiz sistemlerinden farkını araştırmaya başladım..

Piloxing, İsveç’li Viveca Jensen’ın geliştirdiği, pilatesin kas çalıştırmasını, boksun güçlendirmesini ve kardiyosunu, dansın eğlencesi ve duygusallığını bir arada barındıran bir interval antrenman; yalınayak eğitim gibi en güncel bilimleri kullanan, maksimum kalori yakmayı ve dayanıklılığı arttırmayı hedefleyen bir egzersiz sistemi. Bu sporla seansta (60dk) yaklaşık 900 kalori harcanıyor, özel tasarlanmış eldivenleri sayesinde, kol ve sırt yüksek düzeyde çalıştırılıyor; esneklik ve denge arttırılıyor; bunların yanı sıra kalp güçlendiriliyor.
Peki ama nerede yapacaktım;
piloxing-zamani
Bu sporla tanışmam için Türkiye’de tek bir yer vardı, Shapes For Women salonları. Şans eseri bir süre sonra bir Shapes salonundaki demo seansına davet edildim. Heyecanlanmaya başlamıştım, aslında birçok sporla tanışmıştım ama merak ediyordum Piloxing onlardan farklı mıydı, sevecek miydim acaba? 
Ve seans zamanı geldi çattı :)
Salonda benim gibi yirmili yaşların başında pek çok kişi olduğu gibi, 30 lu ve 40 lı hatta 50li yaşlardaki kişiler de vardı. Zayıf, kilolu, daha önce spor yapmış, hayatında spor yapmamış bir sürü insan vardı, hepimiz heyecanla başlamayı bekliyorduk.
Ve işte PİLOXİNG ZAMANI; motive edici harika şarkılar, kıvrak, zorlayıcı ve rahatlatıcı çeşitli hareketler, pembe eldivenler, çıplak ayak olmanın verdiği mutluluk ve özgürlük duygusu, tabi ki olmazsa olmaz yumruklar  HADİ HANIMLAR
Herkes o kadar çok konsantre, istekli ve motiveydi ki kimse bırakamıyordu seansı, yanımda çalışan 54 yaşındaki teyzem, arkamdaki kilolu bayan ve diğerleri. Yumruklar atıyor, kalçaları sallıyor, zıplıyor, esniyor ve eğleniyorduk. Seans bittiğinde hepimiz kan ter içinde kalmıştık (belki de hiçbir sporda olmadığı kadar) ama herkes eğlenerek spor yapmış olmanın verdiği mutlulukla hala enerjikti.
Hepimiz Piloxing’i çok sevmiştik. Bizi mutlu, sağlıklı ve özgür kılmıştı.
Ve şimdi bu güzel sporu sadece yapmıyorum, artık yaptırıyorum da, seanslarımda sporla ilk tanışan üyelerim de var, uzun zamandır spor yapanlar da.. Hepsi her seanstan sonra kendilerini Piloxing sloganında olduğu gibi; Esnek, Seksi ve Güçlü hissediyorlar…
Teşekkürler Viveca Jensen,
Teşekkürler Shapes For Women.
SLEEK, SEXY & POWERFUL
Irmak ÇAVUŞOĞLU

Posted in , , , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Arama Yap

Shapes Turkey